Laatste Nieuws

Te doen in bibliotheek & cultuuranker Leidschenveen en Ypenburg

 

Schoonheid en misère
Expositie van grafische werken van kunstenaar Arend Hendriks (1901 - 1951).
ma 1 juli 2019 tot za 31 augustus 2019 , Leidschenveen

Kunst op de koffie
Koffieochtend met toelichting op de expositie van kunstenaar Arend Hendriks.
do 4 juli 2019 10:00 tot 11:30, Leidschenveen

Te doen in bibliotheek & cultuuranker Leidschenveen en Ypenburg

VakantiePas: windmolens maken
Workshop windmolens maken. Voor kinderen van 6 – 9 jaar. Vergeet niet je VakantiePas mee te nemen!
wo 24 juli 2019 12:30 tot 14:00,Leidschenveen

Gouden Eeuw: stadswandeling
Wandel door historisch Den Haag en waan u in de Gouden Eeuw.
do 1 augustus 2019 10:00 tot 12:00, Leidschenveen

Gouden Eeuw: schilder je eigen portret
Schilder je eigen portret in de stijl van de Gouden Eeuw. Voor kinderen van 8 - 12 jaar.
do 1 augustus 2019 14:00 tot 16:00, Leidschenveen

Parfum maken
Laat u betoveren door de mystiek van geuren en creëer uw persoonlijke parfum.
do 15 augustus 2019 10:00 tot 12:00, Leidschenveen

Beautyproducten maken
Maak zelf beautyproducten en straal als een echte schoonheidskoningin. Workshop voor kinderen van 6 - 12 jaar.
do 15 augustus 2019 14:00 tot 16:00, Leidschenveen

¡Vamos hacer pinchos!
Ontdek de kunst van pinchos maken en geniet van deze heerlijke hapjes.
do 29 augustus 2019 10:00 tot 12:00, Leidschenveen

Goochelkunst
Magische workshop van een echte goochelaar. Voor kinderen van 8 - 12 jaar.
do 29 augustus 2019 14:00 tot 15:30, Leidschenveen

Feestelijke afsluiting
Droom weg in Spaanse sferen tijdens deze afsluiting en terugblik op de Culturele Zomerschool 2019. Iedereen is welkom, ook kinderen.
do 29 augustus 2019 15:30 tot 17:00, Leidschenveen

Voorlezen en kleuren
Voorlezen en kleuren voor kinderen van 3 – 7 jaar.
wo 3, 10, 17, 24 en 31 juli 2019 en 7, 14, 21 en 28 augustus 2019 14:00 tot 14:30. Leidschenveen

Taal in de bibliotheek
Samen de Nederlandse taal oefenen om het nog beter te leren spreken.
do 4, 11, 18 en 25 juli 2019 en 1, 8 , 15, 22 en 29 augustus 09:30 tot 11:00, Leidschenveen

Te doen in bibliotheek & cultuuranker Ypenburg

Voorleespret en feestslinger versieren
Help je mee om de feestslinger te versieren voor een goed doel? Home-Start helpt gezinnen die het even moeilijk hebben. Ze willen de langste slinger van Nederland maken, help je mee?
wo 3 juli 2019 14:00 tot 15:00, Ypenburg

Filmavond: The Imitation Game
The Imitation Game is een spannende Amerikaanse film uit 2014 en is gebaseerd op ware gebeurtenissen. De film gaat over het levensverhaal van Alan Turing, een Britse wiskundige en informaticus die tijdens de Tweede Wereldoorlog de Enigma code wist te kraken die de Duitsers voor al hun communicatie gebruikten.
do 4 juli 2019 19:30 tot 21:45, Ypenburg

Bakkie Aandacht
Zin in een goed gesprek met een kopje koffie of thee erbij? Het Aandachtcentrum van Open je Hart staat vandaag met hun mobiele café "bakkie aandacht" voor de deur. Iedereen is welkom.vr 5 juli 2019 09:00 tot 15:00, Ypenburg

Ebru schilderen
Leer de bijzondere techniek van het Ebru schilderen. Workshop voor volwassenen.
do 25 juli 2019 10:00 tot 12:00,Ypenburg

Mozaïeken
Maak met al die kleine gekleurde steentjes je eigen mozaïekkunstwerk! Voor kinderen van 6 - 12 jaar.
do 25 juli 2019 14:00 tot 16:00,Ypenburg

Waterraketten maken
Met de VakantiePas doe je in de zomervakantie héél veel leuke activiteiten. Je kunt bijvoorbeeld naar een museum, het zwembad, mooie dingen maken in een workshop en allerlei sporten of een muziekles uitproberen. Vandaag gaan we in de bibliotheek waterraketten maken!
wo 31 juli 2019 15:00 tot 16:30,Ypenburg

Leren fotograferen
Wilt u leren hoe u uw fototoestel creatiever kunt gebruiken? Haal meer uit uw camera met deze workshop. Workshop voor volwassenen.
do 8 augustus 2019 10:00 tot 12:30,Ypenburg

Vloggen
Wil je weten hoe je vlogger wordt of hoe je jouw vlogs nog beter maakt? Kom dan naar deze workshop vloggen!
do 8 augustus 2019 14:00 tot 16:00,Ypenburg

 

Naar druivenkwekerij Sonnehoeck
Altijd al een bezoek willen brengen aan een druivenkwekerij? Dit is uw kans! Tijdens deze excursie maakt u eerst een rondvaart en bezoekt u daarna de historische druivenkassen van Sonnehoeck.
do 22 augustus 2019 10:00 tot 14:00,Ypenburg

Ukelele spelen kan iedereen
Kinderen zijn gek op de Hawaiiaanse Ukelele en leren het snel te bespelen vanwege het kleine formaat. Probeer het ook! Leeftijd: 7 tot 9 jaar.
do 22 augustus 2019 14:00 tot 15:00,Ypenburg

Ukelele spelen kan iedereen
Kinderen zijn gek op de Hawaiiaanse Ukelele en leren het snel te bespelen vanwege het kleine formaat. Probeer het ook! Leeftijd: 9 tot 12 jaar.
do 22 augustus 2019 15:00 tot 16:00,Ypenburg

Voorlezen en knutselen
Voorlezen en knutselen voor kinderen vanaf 3 jaar.
elke woensdag (behalve inde schoolvakanties) 14:00 tot 14:45, Ypenburg

Taal in de bibliotheek
Samen de Nederlandse taal oefenen om het nog beter te leren spreken.
elke vrijdag 10:00 tot 11:30, Ypenburg

Meer informatie en reserveren

Meer informatie over onze activiteiten? Neem een kijkje in de agenda op de website
U kunt reserveren via:

Bibliotheek & Cultuuranker Leidschenveen
Emmy Belinfantedreef 7
2492 JT Den Haag
Tel.: 070 – 353 76 60
Mail: leidschenveen@bibliotheekdenhaag.nl

Bibliotheek & Cultuuranker Ypenburg
Schrabber 8
2496 SR Den Haag
Tel.: 070 – 353 86 11
Mail: ypenburg@bibliotheekdenhaag.nl

U bent van harte welkom!

 

De teams van bibliotheken Leidschenveen en Ypenburg
 wensen u een fijne zomer met veel leesplezier!




Terug
dinsdag 2 juli 2019 11:10:36 Categorie: Laatste Nieuws Ingezonden door: Rob